Ca si in alte domenii si in SEO competitia este ridicata. Magazinele doresc sa castige clientii din Google iar site-urile de prezentare sa castige vizibilitate, pentru ca vizitatorii organici sunt cei care convertesc, deci sunt cei care fac un business sa functioneze.
Campaniile SEO realizate de specialisti sunt orientate de cele mai multe ori catre descoperirea publicului tinta, promovarea unor categorii de produse de interes si de varietatea produselor ce sunt comercializate de-a lungul anului. In cele mai multe situatii optimizarea unui site presupune optimizarea paganilor existente, in vederea cresterii vizibilitatii.
Sunt si cazuri particulare, cand cei ce ofera servicii SEO sunt nevoiti sa creeze pagini noi pentru a atrage atentia asupra produselor sezoniere. Strategia este aplicate si in cazul in care sunt descoperite moduri specifice de realizare a cautarilor, chiar daca site-ul nu este realizat pentru a satisface cerintele Google pentru acele tipuri de cautari.
Ca in fiecare business si in cele online exista tendinte clare catre achizitii sezoniere, spre exemplu agentiile de turism vand foarte bine in anotimpul rece cand sunt lansate ofertele de tip early booking si mai putin vara in sezonul de concedii. Magazinele care comercializeaza bijuterii, flori si dulciuri cunosc vanzari mai bune in perioada sarbatorilor, iar producatorii de martisoare isi cresc vanzarile in lunile februarie si martie. Acest aspect sezonier s-a observat si in cazul serviciilor, cererile pentru servicii de montare aer conditionat fiind mult mai mari in timpul verii, decat in alte anotimpuri.
Campanii SEO corect gestionate
Poate cea mai importanta strategie de promovare a unui site web este legata de gestionarea corecta a campaniei. Un specialist care ofera servicii seo, cunoaste importanta cuvintelor cheie, in fapt gasirea si organizarea acestora pe grupuri de interes, relevanta reprezinta o componenta importanta in campaniile de optimizare a unui site.
Inafara de partea de resarch, in aceste campanii sunt folosite si instrumente de tip Google Trends, care ajuta la descoperirea celor mai cautate cuvinte cheie si expresii ale momentului. Multi specialisti folosesc acest instrument pentru a afla tendintele de cautare si comportamentul oamenilor, in special pentru produsele cu caracter sezonal. In functie de aceste trenduri pot fi estimate cifrele de vanzari si pot fi planificate actiuni, evenimente, s.a.
Crearea de pagini speciale relevante
O alta strategie folosita de specialistii SEO este de creare a unei pagini relevante, care sa promoveze doar produsele cu caracter sezonier sau chiar un anumit produs! Cel mai confortabil mod de a pregati vanzarea unui produs care inca nu a fost lansat, sau de a scoate in evidenta pe cele de sezon este Landing Page-ul. Pagina poate fi dedicata unui singur serviciu/produs; pot fi create povesti emotionante in jurul lor sau pur si simplu insiruite intr-un mod original detalii tehnice despre acesta.
Pentru ca pagina dedicata sa fie rapid indexata si apreciata de Google, trebuie sa detina URL dedicat, cu nume friendly SEO, sa detina meta descrieri cu cuvinte esentiale integrate, sa aiba continut prietenos de calitate, cu titluri, subtitluri bine structurate si sa detina amanunte cu privire la caracteristicile principale ale produsului promovat.
Obtinerea de link-uri pentru Landing Page
Ca si in campaniile SEO clasice si in cele cu caracter sezonal link-urile sunt importante. Atat cele interne, cat si cele externe care fac trimitere catre site, de aceea este important sa li se acorde atentia cuvenita, intrucat inca sunt instrumente esentiale pentru cresterea vizibilitatii.