Connect with us

Eveniment

Raed Arafat este în alertă maximă! Se pregătesc intervenții masive în această noapte din cauza inundațiilor – Capital | OradeaDeAZI

Publicat

pe

Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă și secretar de stat în MAI, spune că în toate judeţele care sunt sub incidenţa codului portocaliu de vreme rea sunt activate echipele sau grupele operative ale IGSU. Anunțul a fost făcut la videoconferinţa cu prefecţii condusă de premierul Florin Cîțu.

Avertismentul lui Raed Arafat privind vremea rea din România

Acesta a să subliniat cooperarea excelentă avută cu poliţiştii de la Ordine Publică, cu reprezentanţii Jandarmeriei şi cu MApN în zone unde aceştia au intervenit în sprijinul echipelor ISU după ce situația grea cauzată de vremea rea a impus-o.

„La acest moment, toate judeţele care sunt sub incidenţa codului portocaliu au în ele echipele sau grupele operative ale IGSU activate, inclusiv la nivelul ministerului, unde avem un centru de coordonare, grupă operativă din cadrul IGSU, împreună cu colegii de la DSU. Toate judeţele care au fost afectate li s-a transmis să solicite orice ajutor au nevoie.

Având în vedere că este vorba de fenomene nowcasting mai mult, clar că nu putem să preîntâmpinăm şi să trimitem echipe din timp, pentru că nu ştim unde vor apărea fenomenele, însă, oriunde este nevoie s-a recurs, de exemplu la Alba sau în unele unităţi de la Prahova, la ridicarea nivelului de alertă la nivel judeţean sau la nivelul unor subunităţi şi IGSU este pregătit să intervină cu echipele din judeţele care nu sunt impactate de fenomenele meteo către judeţele care sunt impactate şi cu utilaje şi cu personal”, a transmis Raed Arafat.

Mesajele RO-ALERT, de o deosebită inportanță la nivel național

Mai mult, şeful DSU a explicat importanţa transmiterii mesajelor RO-ALERT, atrăgând atenția că întârzierile intervenite în multe situații, atunci când mesajele vin prea târziu sau după anumite evenimente, se datorează faptului că fenomenele meteo înregistrate sunt de tip nowcasting și sunt greu de preconizat. Totuși, imediat ce ele sunt primite de la ANM, sunt transmise mai departe populației.

„Rămânem pregătiţi şi insist asupra trimiterii mesajelor RO-ALERT şi ce trimitem pentru informare prin TVR şi prin aplicaţia DSU din timp, dar şi aici aş dori să explic că au fost întrebări de ce mesajele pe RO-ALERT ajung cu timp foarte scurt înaintea fenomenului sau chiar în timpul în care a început fenomenul. Asta este pentru că este fenomen nowcasting şi se află despre el tot foarte târziu de către ANM.

Deci ANM, când ne informează că au aflat de fenomen, noi imediat transmitem mesajul, dar fiind fenomen nowcasting, timpul la dispoziţia noastră este scurt şi din cauza asta vine la scurt timp înainte de apariţia fenomenului”, a mai explicat Arafat.

Sursă foto: Facebook, Guvernul României

OradeaDeAZI.ro

Facebook Comments

Eveniment

TCL revine la IFA 2022 cu o prezentare produse impresionante și o conferință de presă globală

Publicat

pe

TCL prezintă cea mai recentă colecție de televizoare Mini LED QLED cu ecran mare, cu tehnologie de display remarcabilă, precum și multe alte produse interconectate, pentru un stil de viață inteligent

TCL Electronics, unul dintre principalii jucători din industria TV la nivel mondial și printre cei mai mari producători de dispozitive electronice de consum, revine la IFA 2022. Evenimentul are loc la Berlin, în luna septembrie, și este primul eveniment offline de o asemenea anvergură, dedicat consumatorilor și dispozitivelor electronice de consum din 2019.

TCL va prezenta, în premieră, o colecție de produse impresionante, inclusiv cea mai recentă tehnologie de display pentru televizoarele Mini LED QLED cu ecran mare, insoțite de demonstrații live și prezentări ale întregii game de produse și oferte.

În același timp, TCL va găzdui o conferință de presă globală, la 1 septembrie, urmată de o expoziție de cinci zile, într-un un stand remarcabil care se întinde la peste 2.500 m2.

„Suntem încântați să revenim la IFA 2022 și suntem mândri că facem parte din această industrie dinamică. Sub noua noastră deviză „Inspire Greatness”, TCL va continua să inspire oamenii și, prin intermediul produselor și serviciilor noastre, să îi ajute să descopere și să se bucure de cele mai frumoase momente din viața lor”, a declarat Shaoyong Zhang, CEO al TCL Electronics.

La standul TCL de la IFA, vizitatorii vor putea experimenta performanța superioară și funcționalitatea ultimelor tehnologii de display, cele mai recente bare de sunet și dispozitive portabile inteligente, alături de o gamă completă de electrocasnice inteligente, precum și o selecție importantă de noi prototipuri pentru viitoarele televizoare TCL.

În plus față de caracteristicile impresionate ale produselor și estetica impresionantă a acestora, TCL va oferi vizitatorilor oportunitatea de a experimenta, în mod direct, tehnologia din spatele produselor invoatoare ale companiei. De asemenea, compania aduce în prim plan tehnologii AI de învățare profundă (deep-learning AI), care oferă o calitate a imaginii la standarde ridicate.

Conferința de presă TCL la IFA 2022

Data: 1 septembrie 2022

Ora: 15:00 (ora RO), 14:00 (CEST)

Locația: Hall 21B, Messedamm Berlin, Germany (intrarea prin Sommergarten, între Halls 21 and 22)

LivestreamTCL Electronics pe YouTube

Speakers:

Frédéric Langin, Vice President Sales and Marketing (TCL Europe)

Marek Maciejewski, Product Development Director (TCL Europe)

Olivier Semenoux, Head of Product Marketing and Go-To-Market Director (TCL Europe)

Twitter: @TCL_TV_Global

Facebook: @TCLElectronicsGlobal

Instagram: @tclelectronics

YouTube: TCL Electronics

Prezența TCL la IFA 2022:

Perioada: 2-6 septembrie 2022

Locația: Hall 21A, Messedamm Berlin, Germany

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Mircea Stroe, conciliator și avocat: „Multe din neînțelegerile consumatori-bănci nu au ce căuta în instanță pentru că problemele nu sunt juridice, ci financiare”

Publicat

pe

Mircea Stroe – conciliator CSALB și avocat, în dialog cu Alina Radu – conciliator CSALB și avocat, Maria Guli și Cătălin Bălan – reprezentanți ai Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.

  • „Sunt și consumatori care au prezentat doar jumătate de adevăr, încercând să obțină avantaj în negociere. Când se întâmplă acest lucru, devine foarte greu să conciliezi părțile” – Alina Radu
  • „Atunci când se pregătesc să formuleze o cerere pe site-ul www.csalb.ro, consumatorii să aibă pregătite fotografii sau scan-uri cu documentele, în telefon sau laptop, ca să le poată încărca mai ușor în aplicație” – Maria Guli
  • „Reamintim consumatorilor să își lase date de contact valide și să își verifice poșta electronică periodic, pentru că procedura concilierii presupune acordul consumatorului pentru fiecare pas pe care îl facem pentru soluționarea unei probleme” – Maria Guli
  • „Faptul că soluționarea se poate face și fără prezența fizică a părților, din faptul că documentele nu trebuie aduse personal ca să fie soluționat cazul respectiv, aduce un plus de eficiență” – Mircea Stroe

PODCAST CSALB Ep. 12 | „Problemele consumatori-banci nu sunt juridice, ci financiare”

Reporter: Ce vedeți că s-a schimbat în acești 6 ani de conciliere în cadrul CSALB, atât din perspectiva băncilor, cât și a consumatorilor?

Alina Radu: A fost o perioadă în care cu toții am învățat să lucrăm împreună, adică consumatori, conciliatori și bănci. Asta duce la creșterea gradului de succes pentru cazurile soluționate în CSALB. Băncile au văzut utilitatea intervenției conciliatorilor care intermediază relația consumatorilor cu băncile și ajută băncile să vadă mai bine situația consumatorilor.

Mircea Stroe: Pandemia a transformat procedura concilierii în una care folosește mult mijloacele de comunicare la distanță. Cred că efectul a fost unul pozitiv pentru că a adus o rapiditate în plus modului de rezolvare a dosarelor. Există și un confort pentru oameni, prin faptul că aceștia au înțeles că lucrurile se pot rezolva, problemele lor sunt văzute și, de cele mai multe ori, rezolvate de bancă. În plus, faptul că soluționarea se poate face și fără prezența fizică a părților, din faptul că documentele nu trebuie aduse personal ca să fie soluționat cazul respectiv, aduce un plus de eficiență.

Reporter: Legat de eficiență, timpul petrecut în aplicația de pe site a scăzut în 2021 față de 2020 cu aproximativ un minut. Practic, un consumator petrece puțin peste 4 minute ca să completeze cererea de negociere cu banca. Maria Guli gestionează inclusiv această aplicație de formulare a cererilor de pe site. Ce trebuie făcut pentru ca experiența consumatorilor în această aplicație să fie cât mai pozitivă? 

Maria Guli: Noi am promovat ideea de a nu introduce în cereri foarte multă argumentare juridică, asta pentru că CSALB soluționează alternativ față de ceea ce se întâmplă în instanțe. Adică, este mai important cazul particular al consumatorului și nu este prioritar conținutul contractului. Practic, conciliatorii noștri soluționează în echitate, de aceea am recomandat ca aceste cereri să aibă un conținut cât mai simplu formulat, să descrie situația reală. Ideal ar fi ca, atunci când se pregătesc să formuleze o cerere pe site-ul www.csalb.ro, consumatorii să aibă pregătite fotografii sau scan-uri cu documentele, în telefon sau laptop, ca să le poată încărca mai ușor în aplicație. Consumatorul trebuie să atașeze copii ale contractului de credit și orice alte documentele care îl pot ajuta în susținerea motivelor invocate în cerere. Cu titlu exemplificativ: ordine de plată, extrase bancare, documente medicale acolo unde este cazul, documente care să arate veniturile și cheltuielile familiei.

Reporter: După ce omul face cererea și o trimite prin aplicație, prin email, în plic sau vine la sediul CSALB cu ea, ce se întâmplă ulterior?

Maria Guli: Noi, la Secretariatul de Procedură al CSALB, ne uităm dacă cererea este conformă, iar apoi o trimitem mai departe către bancă sau IFN. Reamintim consumatorilor să își lase date de contact valide și să își verifice poșta electronică periodic, pentru că procedura concilierii presupune acordul consumatorului pentru fiecare pas pe care îl facem pentru soluționarea unei probleme. Instituțiile financiare au un termen de 15 zile să ne spună dacă acceptă sau refuză soluționarea prin intermediul Centrului nostru. În funcție de răspuns, putem avea un dosar de conciliere, atunci când cererea este acceptată sau trimitem răspunsul de clasare consumatorului. Comunicarea cu banca prin intermediul CSALB este mai rapidă decât dacă un consumator s-ar adresa direct băncii pentru că în bănci există departamente specializate în relația cu Centrul. Se lucrează cu angajați din Centrala băncii care pot avea o imagine de ansamblu asupra fiecărei spețe în parte. Un avantaj în plus este că în cazul multor bănci s-a păstrat componența echipelor de negociere încă de la înființarea CSALB.

Reporter: Mulți dintre conciliatorii CSALB sunt și avocați. Cum vedeți posibilitatea de a suspenda procesele din instanță pe care consumatorii le au cu băncile, în favoarea soluționării amiabile și gratuite a disputelor în cadrul Centrului? 

Alina Radu: Procedurile sunt foarte diferite între ceea ce se întâmplă în instanță și în cadrul Centrului. Este fără dubiu că modalitatea de soluționare prin intermediul concilierii este mult mai eficientă. Nevoia de justificare a cererii se păstrează și în cadrul CSALB, dar aici accentul este în altă parte. Este o soluționare în echitate, nu una strict juridică. Ori aceasta salvează foarte multe resurse. Cu alte cuvinte, în cadrul CSALB se ține cont de situație, de particularitățile cazului și chiar dacă argumentele juridice nu sunt de partea consumatorului, există o bază de discuție cu banca pentru a găsi o soluție. Ca observație a acestor ani este că oamenii își doresc în primul rând să fie ascultați.

Mircea Stroe: Multe dintre spețele care au ajuns în instanță, nu sunt niște spețe care ar trebui să ajungă acolo. Pentru că în acele cazuri nu este neapărat o problemă juridică. Acești consumatori nu au o problemă juridică de interpretare a unor norme sau a unor clauze contractuale. Problemele lor au o natură financiară, de fapt. Ele pleacă de la mici detalii: un comision pe care îl consideră mai mare sau un curs de schimb, o rată greu de plătit. Nefiind aspecte preponderent juridice, ele nu fac decât să îngreuneze actul de justiție per ansamblu. De aceea tot mai mulți consumatori se îndreaptă către CSALB sau ar trebui să facă acest lucru. Mulți au înțeles că aici ar putea obține o soluție care realmente îi poate ajuta și pe care ar obține-o foarte greu sau deloc în instanță.

Reporter: Care sunt greșelile sau lucrurile care ar putea fi ajustate în negociere? Atât de către consumatori, cât și de către bănci?

Mircea Stroe: Ideile preconcepute. Fiecare dosar în parte are particularități, nu poți obține ceea ce ai auzit că au obținut alții. Băncile, pe de altă parte, greșesc atunci când intră în negociere dintr-o poziție inflexibilă. Sunt și bănci care intră în această procedură, vin cu o ofertă, dar sunt destul de inflexibili în a o negocia și în a o adapta ulterior.

Alina Radu: Cred că este importantă onestitatea de ambele părți: și a consumatorului, și a instituțiilor financiare. Faptul că cineva a obținut un rezultat în negociere, nu e o justificare suficientă ca ceilalți să ceară și să obțină același lucru. Soluțiile sunt foarte bine particularizate pe cazurile concrete ale consumatorilor. Consumatorii trebuie să fie onești față de ceea ce cer și față de motivele care stau la baza cererii lor. Apoi, băncile să fie deschise să asculte și să vadă cu adevărat situația consumatorilor. Au fost situații în care consumatorii au prezentat un anumit lucru, dar banca a văzut că situația reală a consumatorului, din punct de vedere al relației cu banca, era alta. S-a mai întâmplat să avem consumatori care au venit, au prezentat o situație, pe care am prezentat-o mai departe băncii, dar de acolo mi s-a spus că situația consumatorului era, în realitate, asta. Consumatorul a omis să spună niște lucruri care erau relevante, încercând să obțină un avantaj în negociere, iar din momentul respectiv a devenit mult mai dificil să intermediez concilierea. Pentru că am plecat în această discuție de la jumătate de adevăr.

Reporter: Dacă ar fi să vorbim de un set de bune practici în conciliere, atât pentru bănci, cât și pentru consumatori, care sunt primele la care vă gândiți?

Alina Radu: De la consumatori trebuie să aflăm în primul rând ce anume își doresc, dar nu într-un limbaj juridic complicat. De asta ne ocupăm noi. Pentru bănci cred că este foarte important ca ele să participe în procedură cu deschidere, nu doar formal. Sigur că sunt limite, nu se poate obține totul, dar transparența în ceea ce se poate obține este importantă. Trebuie să înțeleagă și consumatorul care sunt limitele interne ale băncii, cum ar fi cele de aprobare a unei decizii a negociatorului din bancă.

Mircea Stroe: În ceea ce îi privește pe consumatori eu le-aș recomanda să înțeleagă și să accepte faptul că o soluție obținută este întotdeauna mai benefică decât o eșuare a procedurii de conciliere. Obținând ceva care să îți satisfacă niște nevoi este mult mai bine decât să ajungi în situația de totul sau nimic. Instituțiile bancare ar putea să aibă un rol mai mare în mediatizarea acestor activități de conciliere pentru că ei sunt o interfață directă cu consumatorii, în situațiile în care problemele nu se pot rezolva direct în bancă.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Fenomenul Luis Gabriel a lansat o piesă nouă numită „Vagabond”!

Publicat

pe

Industria muzicală din România şi-a descoperit o nouă stea. Luis Gabriel este un tânăr foarte talentat care a luat România prin surprindere şi a dat lovitura prin intermediul piesei „Toate Diamantele”, care a adunat într-un an nu mai puţin de 120 de milioane de vizualizări pe YouTube, pe un singur canal. Acesta se bucură în ultimul timp de un succes răsunător, fiind invitat la o mulţime de evenimente şi fiecare videoclip pe care îl încarcă pe YouTube adună milioane de vizualizări.

Recent, Luis Gabriel a făcut furori pe internet cu un cover al piesei lui Nicole Cherry „Florile Tale”. Piesa cântată şi înregistrată pe loc la 5 dimineaţa, după cum însuşi artistul a recunoscut, a ajuns imediat în trend şi în doar o lună a adunat peste 10 milioane de vizualizări. Luis Gabriel este un adevărat fenomen, însă în ciuda succesului răsunător de care a ajuns să se bucure el îşi păstrează modestia şi munceşte din greu să se menţină la acest nivel şi chiar să crească.

Ascultă piesa Vagabond aici -> https://youtu.be/OZ70bnnEVoU

Acum, fiecare piesă pe care o lansează Luis Gabriel ajunge imediat în trend, iar dovadă în acest sens stă chiar piesa lansată în urmă cu câteva zile intitulată „Vagabond” care se află deja în top 20 şi urcă vertiginos. Deşi se poate spune că a apărut „peste noapte” în această industrie, Luis Gabriel promite că va munci pentru a rămâne în topuri mulţi ani de acum înainte, iar cifrele pe care le obţine acesta par să confirme că fenomenul Luis Gabriel va fi unul de durată!

Deşi stilul pe care îl abordează este cel al manelelor, Luis Gabriel se diferenţiază faţă de ceilalţi interpreţi datorită influenţelor flamenco pe care le abordează în piesele sale. Această combinaţie de stiluri s-a dovedit a fi una de mare succes, deoarece piesele sale au o priză deosebită la public.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Oradea

Exclusiv17 ore inainte

Design Build Fundație pentru construcții sigure și durabile

În geotehnică, condițiile speciale ale solului pot consta în prezența nivelurilor freatice sau a solurilor problematice (din punct de vedere...

Exclusiv5 zile inainte

Cum prelungești durată de viață a componentelor mașinii tale? Despre rulmenți auto, plăcuțe de frână și baterii

Atunci când vorbim despre mijloace de transport eficiente, mașinile se regăsesc în topul listei pentru că ne sunt cele mai...

Exclusiv5 zile inainte

Samsung prezintă Galaxy Z Flip4 și Galaxy Z Fold4: Cele mai versatile dispozitive ce schimbă modul de interacțiune cu smartphone-urile

Samsung depășește așteptările cu cea de-a patra generație de pliabile aducând productivitate crescută, noi opțiuni de personalizare și experiențe FlexCam...

Exclusiv5 zile inainte

Cum să ai grădina perfectă. Sfaturi și trucuri utile

Perioada de lockdown de la începutul pandemiei a afectat, iremediabil, viețile tuturor, schimbând percepția asupra locuințelor radical. Dacă până în...

Exclusiv5 zile inainte

5 articole pe care poți să le achiziționezi de pe acum pentru a fi în trend la toamnă

Există un principiu strămoșesc că românii își fac vara sanie și iarna car. De aceea poți să investești de pe...

Exclusiv6 zile inainte

Cea mai bună soluție pentru a călătorii în destinații greu de ajuns

Odată cu schimbarea tendinței, opțiunea de închiriere de mașini începe să fie cea mai folosită...

Exclusiv6 zile inainte

Beneficiile foliei de protecție temporare Protectapeel. Tot ce trebuie să știi

Foliile de protecție Protectapeel reprezintă una dintre cele mai noi tehnologii, despre care trebuie să afli neapărat acum, pentru că...

Exclusiv6 zile inainte

Vrei să te apuci de agricultură, dar nu știi de unde să începi ? Iată 3 idei ce-ți vor veni în ajutor pentru a consolida, și a păstra, o grădină de vis

Agricultura, pe lângă practicabilitatea sa, și roadele evidente pe care ni le oferă, poate însuma, pentru o anumită categorie de...

Antica Studio Antica Studio
Afaceri6 zile inainte

Ce trebuie făcut dacă doriți să vă schimbați look-ul?

Dacă te gândești să îți schimbi culoarea părului, trebuie să iei în considerare câteva lucruri. În primul rând, trebuie să...

Exclusiv6 zile inainte

TOP 4 lucruri pe care ar trebui să le faci până la finalul anului

Am trecut de mijlocul verii și asta înseamnă că finalul anului se apropie cu pași repezi. Cu toții ne-am făcut...

Exclusiv7 zile inainte

Pasionat de literatură și vrei să studiezi în Cluj-Napoca? Iată cum să te pregătești pentru primul tău an!

Poate că cel mai iubit oraș de către studenții din întreaga țară și nu numai este Cluj-Napoca. Aici se află...

Exclusiv7 zile inainte

Cum să te asiguri că sănătatea familiei tale este pusă la adăpost? Ia hotărârile potrivite la momentul potrivit!

Sănătatea este cea mai importantă avere a fiecărui individ, dar de multe ori, acest lucru este înțeles abia în momentul...

SportO săptămână inainte

Peste 80 de jucători din 24 de țări vor concura la cea de a IX-a ediție a Vitality Open Tour

Peste 80 de jucători din 24 de țări vor concura la cea de a IX-a ediție a Vitality Open Tour,...

ExclusivO săptămână inainte

Adevarul despre Stirile false RTT DISTRIBUTION SRL si Tuningro

stiri false rtt distribution srl familia afloarei Jurnalistul Andrei Tudor de la Cancan.ro a fost invitat de administratorul firmei RTT...

ExclusivO săptămână inainte

Legaturi periculoase: Primarul Andrei Volosevici, bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L., Solid Waste Operation SRL, Bogdan Niculescu, IPJ Prahova si crima organizata (II)

Incisiv de Prahova publica, azi, primul episod din serialul „Legaturi periculoase: Primarul Andrei Volosevici, bugetul local, BLUE PLANET SERVICES S.R.L.,...

ExclusivO săptămână inainte

3 lucruri pe care trebuie să le pui la punct în ceea ce privește casa ta atunci când urmează să pleci într-o vacanță

Urmează să pleci în vacanță și deja ți-ai stabilit toate ținutele pe care vrei să le porți de-a lungul acesteia?...

Știrile Săptămânii