Exclusiv
(I) Despre cum vrea ASF să scumpească (nelegal) asigurările RCA și să ia astfel până la 1 miliard de lei pe an de la populație și companii. Consiliul Concurenței să se sesizeze. Procurorii DNA să strângă probe.
În plină criză economică, Autoritatea de Supraveghere Financiară, printr-o ordonanță de urgență vrea să ia de la populație și companii până la un miliard de lei în fiecare an, prin scumpirea cu până la 20% a polițelor RCA. Asta, în loc să supravegheze în mod real societățile de asigurare, pe care le mângâie pe creștet în timp ce se burdușește cu foști sau actuali colaboratori SRI, aceiași care nu au văzut cum ASTRA și Carpatica sifonau banii asiguraților. Premierul ar trebui să se sesizeze, Parchetul ar trebui să se sesizeze iar Consiliul Concurenței (despre care ASF susține că nu are nimic de spus în această cartelizare de care o pune), ar trebui să se sesize. Parlamentul ar trebui să îl audieze de urgență pe Președintele ASF, Nicu Marcu. Și să îl revoce, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani.
Inițiativa se numește decontare directă obligatorie (în prezent este facultativă și nu are niciun succes) și este menită să ia până la un miliard de lei pe an de la populație și companii, și să îi dea acționarilor privați ai societăților de asigurare. Pentru ca aceștia să nu aducă capital pentru neperformanța lor, și eventual să continue să sifoneze sume către companiile mamă. Ca la BNR.
Nici măcar un copil prost nu ar fi motivat public în halul în care a încercat să justifice urgența ordonanței decontării directe (care nu reprezintă o activitate de asigurare ci doar un serviciu auxiliar). Mai rău a făcut-o fostul contabil șef de la păduri, Nicu Marcu, ajuns Președinte ASF în urma unui troc politic menit să îl pună pe socrul lui Victor Ponta șef la Curtea de Contrui.
Pe scurt Nicu Marcu transmite lipsit de dibăcie că pe el îl deranjează petițiile de la asigurați (deși ar trebui să le încurajeze, că să afle problemele din piață, întrucât nu trimite control on-site la asigurători), și, ca să nu îl mai deranjeze, o să impună mai mulți bani chiar de la cei care fac petițiile pentru a îi face cadou acționarilor privați ai societăților de asigurare.
În loc să oblige (are pârghiile) ca societățile rău platnice să își îndeplinească obligația legală (în sarcina supravegherii ASF), obligație care există în lege, și care este de achitare în termen de zece zile de la finalizarea dosarului de daună, Nicu Marcu vrea să cartelizeze piața, profund neconcurențial, prin scumpirea generalizată a polițelor RCA
Pârghille legale ale ASF sunt clare: dacă o societate de asigurări nu își îndeplinește obligațiile în raport cu asigurații (cu alte cuvinte nu plătește integral și la timp), poate să impună administrarea specială a asigurătorului (să preia managementul companiei de asigurare) sau chiar poate suspenda licența de emitere de polițe RCA. Să emită cei care plătesc.
În loc să își îndeplinească însă obligațiile legale, prin acțiuni și inacțiuni în exercitarea funcției publice, Nicu Marcu de la ASF vrea să scumpească polițele RCA, în medie, cu 20%, prin transformarea unei clauze facultative (pentru un serviciu auxiliar) și fără niciun fel de succes (decontarea directă) în obligatorie.
Să privim piața asigurărilor RCA: ea este de circa 4 miliarde de lei anual (aproape trei miliarde de lei, respectiv 2,94 miliarde lei în primele 9 luni, potrivit datelor publice ale ASF, sau 3,1 miliarde lei în ceea ce privește întreaga clasa de asigurări A10.

Graficul arată și că sunt 9,18 milioane de contracte încheiate (pentru circa 6 milioane de autovehicule), întrucât asigurarea poate fi anuală, semi-anuală, lunară, deci un proprietar poate încheia mai mult de un contract.
Să privim acum și cât interes au creat clauzele (facultative) de decontare directă, în primele 9 luni ale anului, din cele 9,18 milioane de contracte: 162.469 din 9.182.175 (1,7% din total).
Adică 98,3% din totalul celor care au încheiat contracte de asigurare RCA nu au ales clauza de decontare directă, pentru că le oferă NIMIC. Sau, le oferă ceea ce oricum ASF are obligația să se asigure, și fără clauza de decontare directă (facultativă sau obligatorie): că asigurătorul va plăti.
Dacă ASF ar supraveghea piața în mod real (și nu ar mângâia pe creștet asigurătorii), nu ar fi nevoie nici măcar de clauza de decontare directă facultativă.
Pentru că dacă cineva vrea ca asigurătorul lui (și nu al celui care a provocat accidentul), are la dispoziție un alt instrument facultativ, care se numește CASCO.
În total, din cele 162.469 de clauze de decontare directă (facultativă), asigurătorii au încasat doar 16,1 milioane de lei – adică 0,5% din valoarea contractelor RCA.
ASF, prin decontarea directă OBLIGATORIE (care face sens doar pentru asigurătorii care vor scumpirea nejustificată a polițelor), încearcă să transforme un serviciu financiar AUXILIAR și facultativ de decontare de la propriul asigurător, în ceva OBLIGATORIU.
De fapt, ASF vrea să le ofere companiilor de asigurare până la un miliard de lei pe an, pe care să îii ia obligatoriu de la populație și companii, în plină criză, în condițiile în care acum nu încasează nici 17 milioane de lei, pentru că nu există interes.
Dealtfel, chiar ASF constată că acesta nu este un serviciu cerut de către piață, în propriul raport, fiind accesată clauza doar în cazul a 1,7% din totalul celor peste 9 milioane de polițe RCA încheiate. 98,3% din cei care încheie contracte RCA obligatorii, nu consideră utilă clauza.
Prețul acestui serviciu financiar auxiliar (care nu ține de activitatea de bază de asigurare (preluarea riscului), motiv pentru care ASF nu are voie să se implice făcând un astfel de serviciu facultativ obligatoriu, este SUBSTANȚIAL, tot potrivit datelor ASF: 112 lei pe contract, în condițiile în care prima medie pentru populație este de 626 de lei. Adică aproape 20%

Multiplicați cu 9.1 milioane de contracte (sau cu 6 dacă vreți sau 4, câte vreți), și ajungeți la o estimare de până la un miliard de lei pe an, în fiecare an, pe care ASF vrea să îi ia de la asigurați (populație și companii) pentru un serviciu auxiliar și FACULTATIV, pentru că nu are chef să suprvegheze piața și nu are chef de petiții.
Cat este prima medie RCA în primele 9 luni? Pe medie, 626 de lei, așa cum arată raportul ASF. Vor să o scumpească spre 750 de lei. În fiecare an.

Din raportul ASF rezultă multe lucruri clare:
- după ce Mișu Negrițoiu a fost dat afară de la ASF de către Parlament (mai 2017) pentru că generat dezordine socială prin majorarea nejustificată a tarifelor de primă RCA, asigurătorii nu s-au mai simțit protejați de către ,,lupul” paznic la oi (vâzându-l dat afară) și au scăzut tarifele de primă RCA; Asigurarea medie costa cu 28% mai mult pe vremea lui Mișu Negrițoiu, când societățile de asiguare se cartelizau, neconcrențial, la scutul lui Mișu Negrițoiu.
- Prima medie RCA (populație și companii) este de 626 de lei.
- Prima medie RCA pentru populație este de 468 de lei, ceea ce înseamnă cu la un preț mediu de 112 lei, asigurărările RCA, obligatorii, pentru populație se vor scumpi cu 24%. ASF nu prezintă date defalcat din nesemnificativele ,,decontări directe faculative (17 miliaone de lei) încheiate sunt pentru persoane fizice și persoane juridice.
- Prima medie RCA pentru companii a scăzut de la 1.719 lei în mandatul cartel al lui Mișu Negrițoiu, la 1.188 de lei, ceea ce înseamnă că, prin cartelizare (dovedită de Consiliul Concurenței), companiile plăteacu 45% la mai mult decât în prezent, ca asigurare RCA.
- La nivelul primei medii RCA de 626 de lei, prețul clauzei facultative de decontare directă reprezintă aproape 20% din valoarea poliței RCA fără decontare directă.
Astfel, obligativitatea introducerii drept obligatorie a serviciului facultativ de decontare directă, poate conduce la o scumpire a polițelor RCA de până la 20%.
Raportat la o piață anuală de peste 4 miliarde de lei, măsura neconcurențială pe crea vrea să o impună ASF, ca să ia bani de la populație și companii și să îi transfere către acționarii privați ai societăților de asigurare urcă până la un miliarde de lei în fiecare an.
În plină criză.
De aceea, arat că toți factorii decizionali ar trebui să frângă încă din start această inițiativă neconcurențială și îndreptată împotriva populației și companiilor, în plină criză, de a jumuli până la un miliard de lei în fiecare an, de la populație și companii, printr-o clauză INVENTATĂ, dar obligatorie. Astfel:
- Este un motiv suficient pentru ca Președintele ASF, care prin această inițiativă (Ordonanță de Urgență) vrea să sară Parlamentul, să fie de urgență convocat de către Parlament. Și revocat.
- Este un motiv suficient pentru ca în mod real, Consiliul Concurenței să nu își dea avizul pentru o astfel de clauză obligatorie și să împingă în matca de supraveghere ASF, și nu de sifonare a banilor asiguraților către companiile rău-platnice, pe care se presupune că ASF ar trebui să le supravegheze;
- Este un motiv suficient ca șeful Guvenrului, Florin Cîțu, să înțeleagă că o astfel de inițiativă, în plină criză, vine împotriva statului de drept (în fapt, prin aceste scumpiri se încearcă, într-un mod ticălos întrucât vine chiar de la o autoritate a statului, ca societăților de asigurare amendate de Consiliului Concurenței pentru că au umflat prețul asigurărilor RCA, să primească banii pentru amendă tot de la populație, prin cârdășia ASF). După ce înțelege, Florin trebuie să respingă acest proiect de Ordonanță de Urgență, să îl evalueze pe Alexandra Nazare, ministru al finanțelor publice prin care a fost vârât proiectul, și dacă consideră că de prost a făcut acest proiect de Ordnanță de Urgență, să infirme caracterul de urgent la Ordonanței și să trimită proiectul de lege, spre respingere, în Parlament.
În mod evident, Președintele ASF, Nicu Marcu îl ia drept prost și pe premierul României, prin fundamentarea ,,urgenței”:
i) pe de-o parte, pentru că nu mai au chef de petiți, iar pe de altă parte cică
ii) Brexit-ul impune această Ordonanță de Urgență și încălcarea ordinii de drept.
În privința motivării că ASF nu mai are de petiții și nici să supravegheze, ea rezultă clar de aici:
i) verbal, prin interviuri abracadabrante, Președintele ASF folosește motivări de copil prost, așa cum rezultă din interviul acordat de acesta AGERPRES. Întregul interviu este o mostră de necunoaștere a principiilor de bază ale pieței asigurărilor (nici măcar ce înseamnă constatul amiabil (,,urmează să îl reglementeze ulterior”), habar nu are nici despre indicatorii în funcție de care se verifică soliditatea unei societăți de asigurare, deși se presupune că le supraveghează).
O prestație cu motivare și mai de copil prost a avut Președintele Nicu Marcu într-un interviu alifie luat de Bogdan Chireac, pentru DCNews (poate îl voi detalia cu alte ocazii).
Dar iată ce zice Nicu Marcu în interviul Agerpres, ascunzând cauza reală, respectiv că el personal nu spraveghează în mod real piața asigurărilor.
Dacă ar fi supravegheat-o, deja cel puțin una dintre cele 2 societăți de asigurare nu ar mai fi avut voie să emită RCA (dacă nu plătesc) sau ar fi fost deja în administrare specială:

ii) Motivarea în scris a ordonanței de urgență, și a ,,urgenței” îl ia efectiv de prost pe ministrul de finanțe care și-a asumat, Alexandru Nazare, dar și pe premier. Nicu Marcu vrea să ia până la un miliard de lei de la populație pe motiv de (?!?) Brexit:

III) Absolventul Colegiului Național de Apărare, al Institutului Diplomatic Român și contabil șef la păduri fără studii superioare la acel moment, Nicu Marcu, acum Președinte ASF, ia în derâdere întreaga piață, susținând că activitatea de cartelizare demonstrată de o scumpire generalizată a asigurărilor RCA, nu necesită avizul Consilului Concurenței. Poate la păduri, în niciun caz în piața financiară:
Observând cum estimează Nicu Marcu (fost contabil șef la păduri) și Alexandru Nazare (fără școală economică), impactul acestei ticăloșii, orice economist de bun simț realizează că acești oameni au un scop ticălos și că nu înțeleg o boabă de economie. Vor să vă jumulească de bani.

- În mod evident, OUG-ul are impact macroeconomic, luând până la un miliard de lei de la populație printr-un serviciu financiare care se vrea obligatoriu (din consumul lor și din investiții), și dându-l spre acționarii privați ai companiilor de asigurare, fără o contraprestație reală, întrucât societățile de asigurare AU ȘI ACUM OBLIGAȚIA SĂ PLĂTEASCĂ. Cu alte cuvinte, vor să adauge la obligația de plată, încă o obligație de plată, transformând un serviciu auxiliar și facultativ, drept oblgiatoriu.
- În mod evident, OUG are impact supra mediului concurențial, întrucât facilitatează înțelegerea asigurătorilor de a scumpi toți, produsul obligatoriu RCA. Cartelizarea pe piața asigurărilor, prin înțelegerea la preț pentru majorarea tarifelor de primă RCA a fost demonstrată în 2018, deja, de Consiliul Concurenței.
- În mod evident există și un impact asupra mediului de afaceri: În loc ca ASF să facă supravegherea reală, el permite externalizarea veniturilor încaste de companii precum Euroins către firma mamă, în timp ce ASF tolerează neplata obligațiilor și vrea să faciliteze sifonările, prin scumpiri.
- În mod evident are efect și asupra întreprinderilor mici și mijlocii, întrucât multe au în patrimoniu autovehicule, a căror asigurare se va scumpi;
- Alte informați: ,, nu este cazul” susțin la unison ASF și Ministerul Finanțelor Publice. Eu consider că este cazul de alte informații și anume cum a ajuns acest ordonanță care vrea să jumulească până la un miliard de lei pe an de la populație și companii, SCRISĂ DE UN ASIGURĂTOR, să fie promovată de un fost contabil șef la păduri și de un ministru al finanțelor publice fără școală economică. Același care se pregătește să încalce legile Uniunii Europene pentru că vrea să dea deductibilitate fiscală pentru investițiile turce, deși Uniunea Europeană i-a pus pe lista gri: fără deductibilitate.
Legate de ,,alte informații’‘, voi reveni în al doilea episod. Până atunci consider că toți cei responsabili de economie din România trebuie să se autosesizeze (Consiliul Concurenței, Parchet, Guvern, etc) și să împiedice tentativa lui Nicu Marcu de a transfera până la un miliard de lei în fiecare an, de la populație și companii, spre acționarii privați ai companiilor de asigurare rău platnice.
Până atunci, arăt doar atât:
Prin inițiativa de cartelizare împotriva populației și companiilor, Nicu marcu acționează întocmia ca fostul lucrător în comerțul exterior, Mișu Negrițoiu, demis de către Parlament, în mai 2017, după ce a cartelizat piața asigurărilor și a incitat, la majorarea tarifelor RCA, cu până la 50%

Ulterior, Consiliul Concurenței a amendat 9 companii de asigurări și organizația profesională a acestora (UNSAR), cu 53 de milioane de Euro pentru că s-au cartelizat, așa cum le-a sugerat Mișu Negrițoiu prin protocol, și umflat primele RCA.
Acum, Nicu Marcu, a cărui primă măsură în ASF a fost să îl aducă drept șef de cabinet pe George Voinescu, adjunctul directorului SRI din perioada Florian Coldea și lucrător al Securității înainte de 1989, vrea să facă exact ca Mișu Negrițoiu: să jumulească bani de la populație și companii și să îi dea acționarilor privați ai societăților de asigurare. Pe Geoerge Voinescu, Eduard Hellwig l-a trecut în rezerva iar la nicio lună, hop la ASF.
Mișu Negrițoiu a fost între timp revocat, iar piața și-a revenit după revocarea lui. Urmează mai multe informații despre cum a ajuns Nicu Marcu, semnatar de protocol secret în perioada Coldea și Predoiu, ca Președinte ASF acum, cu un director de cabinet fost adjunct la SRI, să încerce același lucru ca și Mișu Negrițoiu: să jumulească populația.
Este exact același gen de explicații ticăloase pe care le dădea Adrian Vasilescu pus de turnătorul Securității Manole, că de vină pentru cele mai mari dobânzi la credite din Uniunea Europeană sunt tot românii, că au credite neperformante. Nu ei de la BNR, pentru că au tolerat și acoperit mulți ani rețelele mafiote de creditare din bănci, gen creditul Elenei Udrea, al lui Remus Truică sau al altor derbedei care, în timp ce erau venerați de BNR, fraudau bugeul de stat. Sau care au tolerat externalizarea creditelor ,,neperformante” la 5% din valoare, în frauda bugetului de stat, mai dezvaluie sursa citata. (Cerasela N.).
Exclusiv
Hale industriale etanșe – sistem bituminos strat cu strat pentru acoperișuri mari
Acoperișurile halelor industriale sunt supuse constant la factori agresivi – ploi, raze UV, variații mari de temperatură și dilatări structurale. Pentru a le proteja eficient, cea mai sigură soluție este aplicarea unui sistem profesional de Hidroizolatii cu membrane bituminoase armate. Acestea oferă o protecție completă împotriva infiltrațiilor și asigură o durată de viață îndelungată chiar și în condiții de exploatare intensă.
Înainte de aplicare, se face o evaluare detaliată a acoperișului halei. Suprafața trebuie curățată de praf, resturi de materiale sau membrane vechi deteriorate. Zonele fisurate se repară, iar pantele de scurgere se corectează pentru a evita acumularea apei. Se aplică un strat de amorsă bituminoasă, care îmbunătățește aderența și asigură uniformitatea stratului suport.
După pregătirea bazei, începe aplicarea sistemului bituminos propriu-zis. În general, un acoperiș de hală necesită două straturi de membrană – un prim strat de bază și un strat final armat cu poliester, protejat împotriva radiațiilor UV. Acest sistem de Hidroizolatii Hale se montează prin termosudare, creând o suprafață compactă, fără goluri sau îmbinări slabe. Toate suprapunerile sunt lipite perfect, iar marginile sunt etanșate suplimentar pentru a elimina complet riscul infiltrațiilor.
Avantajul major al sistemelor bituminoase este adaptabilitatea la suprafețe mari și forme variate de acoperiș. Indiferent dacă vorbim despre hale metalice, structuri din beton sau panouri termoizolante, membranele bituminoase pot fi aplicate eficient și durabil. Ele oferă o elasticitate ridicată, suportă dilatarea structurii și rezistă la solicitări mecanice, vibrații sau trafic tehnic ușor.
Pe lângă impermeabilizare, se poate adăuga și un strat de izolație termică, realizat din polistiren extrudat (XPS) sau vată bazaltică rigidă. Acesta contribuie la eficiența energetică a halei, menținând o temperatură constantă și reducând costurile de climatizare. În cazul halelor frigorifice sau de producție, unde temperatura trebuie menținută constantă, acest aspect este esențial.
Detaliile de execuție fac diferența între o lucrare durabilă și una care va necesita reparații. Racordurile la atic, aerisirile, bazele de antene și elementele de fixare ale panourilor sunt zonele cele mai sensibile. Aici se folosesc benzi bituminoase suplimentare și materiale elastice pentru o etanșare perfectă. Totodată, sistemul de scurgere se verifică atent, iar în cazul halelor foarte mari se recomandă instalarea unor aerisiri pentru evacuarea vaporilor.
După montaj, stratul superior se protejează cu o vopsea bituminoasă aluminizată sau cu un strat mineral, care reflectă razele solare și previne îmbătrânirea prematură a membranei. Această protecție suplimentară prelungește semnificativ durata de viață a lucrării, reducând nevoia de reparații ulterioare.
O lucrare profesională de Hidroizolatii Hale oferă nu doar protecție împotriva apei, ci și stabilitate structurală, siguranță și eficiență energetică. Este o investiție necesară pentru orice hală de producție, depozit sau spațiu comercial care dorește să evite pierderile provocate de infiltrații și condens.
Specialiștii de la HidroSistem.ro execută lucrări complete de hidroizolații pentru hale industriale, acoperișuri plate, terase și clădiri comerciale. Fiecare proiect este adaptat tipului de construcție, suprafeței și cerințelor tehnice, folosind doar materiale certificate și tehnologii moderne.
O lucrare de Hidroizolatii Hale bine executată înseamnă liniște, siguranță și o protecție reală pentru întreaga investiție. Sistemele bituminoase strat cu strat rămân soluția ideală pentru suprafețele mari care cer performanță și durabilitate în timp.
Exclusiv
Cum se montează corect un acoperiș metalic – pașii principali explicați simplu
Un acoperiș metalic bine montat poate rezista zeci de ani fără probleme majore, dar durabilitatea lui depinde în mare măsură de modul în care este instalat. Chiar dacă materialele moderne sunt de calitate, o singură greșeală de montaj poate compromite întreaga lucrare. De aceea, procesul trebuie făcut etapizat, cu atenție la detalii și respectând instrucțiunile tehnice ale producătorului.
Primul pas, deseori ignorat, este verificarea structurii de lemn. Orice grindă sau astereală trebuie să fie solidă, uscată și perfect aliniată. Dacă lemnul este umed sau deformat, tabla nu se va așeza uniform și pot apărea vibrații sau zgomote la vânt puternic. Înainte de montaj se recomandă tratarea lemnului cu soluții antifungice și ignifuge, pentru o protecție pe termen lung.
Al doilea pas este montarea folie anticondens, care are rolul de a împiedica acumularea vaporilor de apă sub acoperiș. Folia se așază peste astereală, cu o ușoară suprapunere între benzi și se prinde cu capse. Este esențial ca aceasta să fie întinsă uniform, fără cute, pentru a permite scurgerea corectă a apei.
Urmează montarea contralatelor și a șipcilor, care asigură spațiul de ventilație între folie și tabla metalică. Acest spațiu previne apariția condensului și menține acoperișul uscat. Șipcile trebuie fixate drept și la distanțele recomandate de producător, în funcție de profilul tablei.
După pregătirea structurii, se trece la etapa principală: montarea tablei metalice. Panourile se așază de obicei de la dreapta spre stânga (sau invers, în funcție de sistemul folosit) și se fixează cu șuruburi autofiletante prevăzute cu garnituri din cauciuc EPDM. Este foarte important ca șuruburile să fie înșurubate drept, fără a forța, pentru a evita deformarea tablei. Marginile trebuie suprapuse corect, iar prinderile să respecte direcția apei pentru a evita infiltrațiile.
Etapa următoare este montarea accesoriilor metalice – borduri, dolii, coame, șorțuri de streașină și opritoare de zăpadă. Aceste elemente asigură atât aspectul final al acoperișului, cât și etanșeitatea. O atenție specială trebuie acordată coamei și zonelor de îmbinare, unde apa se poate infiltra cel mai ușor dacă montajul nu este precis.
După finalizarea lucrării, este recomandată o inspecție detaliată, verificându-se toate îmbinările, sistemul pluvial și prinderile. O echipă profesionistă va curăța tabla de pilitură metalică, va verifica uniformitatea coamelor și va sigila eventualele goluri. Aceste detalii asigură o durată de viață maximă a acoperișului și reduc necesitatea reparațiilor ulterioare.
Pentru rezultate durabile, cel mai sigur este să colaborezi cu o echipă specializată. Experții de la Acoperise.ro oferă servicii complete de consiliere, montaj și verificare, adaptate fiecărui tip de acoperiș. Iar dacă locuiești în județul Mureș, poți apela cu încredere la specialiști în montaj acoperișuri Mureș care respectă toate etapele tehnice și folosesc materiale certificate.
Un acoperiș metalic montat corect nu doar că arată impecabil, dar oferă protecție sigură, eficiență energetică și o valoare sporită casei tale pentru mulți ani de acum înainte.
Exclusiv
Zâmbet sănătos, viață sănătoasă: igiena orală după implant dentar
Igiena orală joacă un rol esențial în succesul pe termen lung al implanturilor dentare. După ce un implant a fost inserat, țesuturile din jurul acestuia devin extrem de sensibile și necesită o îngrijire specială. O igienă orală corespunzătoare nu doar că ajută la prevenirea infecțiilor, dar contribuie și la integrarea implantului în osul maxilar.
Pacienții care neglijează igiena orală pot experimenta complicații, cum ar fi periimplantita, o afecțiune inflamatorie care poate duce la pierderea implantului. De asemenea, menținerea unei igiene orale riguroase după implant dentar este crucială pentru sănătatea generală a cavității bucale. Bacteriile care se acumulează în jurul implantului pot afecta nu doar zona respectivă, ci și restul dinților și gingiilor.
Astfel, o rutină de igienă bine stabilită poate preveni problemele dentare pe termen lung și poate asigura o viață sănătoasă a implantului. Un pas sigur către zâmbetul dorit: aparat dentar ceramic.
Cum să îngrijești corect implantul dentar
Îngrijirea corectă a implantului dentar începe cu o rutină zilnică de igienă orală. Pacienții sunt sfătuiți să se spele pe dinți de cel puțin două ori pe zi, folosind o pastă de dinți cu fluor. Este important ca periuța de dinți să fie moale pentru a nu irita gingiile sensibile din jurul implantului.
De asemenea, utilizarea unei periuțe interdentare sau a unei periuțe speciale pentru implanturi poate ajuta la curățarea eficientă a zonelor greu accesibile. Pe lângă periaj, utilizarea aței dentare este esențială pentru a îndepărta resturile alimentare și placa bacteriană dintre dinți și în jurul implantului. Pacienții ar trebui să fie atenți la tehnica de utilizare a aței dentare, asigurându-se că nu traumatizează gingiile.
O igienă orală corectă nu se limitează doar la periaj și utilizarea aței dentare; clătirea cu o soluție antiseptică poate oferi un plus de protecție împotriva bacteriilor.
Pericolele neglijării igienei orale după implant dentar
Neglijarea igienei orale după un implant dentar poate avea consecințe grave. Una dintre cele mai frecvente probleme întâlnite este periimplantita, o inflamație a țesutului gingival care poate duce la pierderea osului din jurul implantului. Această afecțiune este adesea cauzată de acumularea plăcii bacteriene și a tartrului, care pot provoca infecții severe.
Dacă nu este tratată la timp, periimplantita poate duce chiar la pierderea implantului. În plus față de riscurile legate de sănătatea implantului, neglijarea igienei orale poate afecta și sănătatea generală a cavității bucale. Bacteriile care se dezvoltă în jurul implantului pot provoca carii dentare la dinții adiacenți sau pot duce la afecțiuni gingivale severe. Pentru îngrijire completă, alegeți aparat dentar safir.
De asemenea, o igienă orală precară poate contribui la apariția unor probleme sistemice, cum ar fi bolile cardiovasculare sau diabetul, subliniind importanța menținerii unei rutine de igienă riguroase.
Ce produse de igienă orală sunt recomandate după implant dentar
După un implant dentar, alegerea produselor de igienă orală potrivite devine crucială. Este recomandat să se utilizeze o pastă de dinți special formulată pentru persoanele cu implanturi dentare, care conține ingrediente ce ajută la întărirea smalțului și la prevenirea inflamației gingivale. De asemenea, periuțele de dinți electrice pot fi o opțiune excelentă, deoarece acestea oferă o curățare mai eficientă comparativ cu periuțele manuale.
Pe lângă pasta de dinți, utilizarea unui apă de gură antiseptică este benefică pentru menținerea sănătății gingiilor și pentru reducerea bacteriilor din cavitatea bucală. Produsele care conțin clorhexidină sunt adesea recomandate pentru pacienții cu implanturi dentare, deoarece ajută la prevenirea infecțiilor. De asemenea, ața dentară special concepută pentru implanturi sau periuțele interdentare sunt esențiale pentru curățarea zonelor greu accesibile. Varianta potrivită pentru dantura dvs. este aparat dentar pentru adulți.
Tehnici de periaj și curățare a implantului dentar
Tehnica de periaj este un aspect fundamental în îngrijirea implanturilor dentare. Pacienții ar trebui să folosească mișcări blânde, circulare, pentru a curăța suprafața dinților și a gingiilor fără a provoca iritaț Este important ca periuța să fie plasată la un unghi de 45 de grade față de linia gingivală pentru a permite o curățare eficientă a zonei de contact dintre dinte și gingie. Curățarea implantului dentar necesită o atenție specială.
Pacienții ar trebui să se concentreze pe zona din jurul implantului, asigurându-se că îndepărtează orice resturi alimentare sau placă bacteriană acumulată. Utilizarea unei periuțe interdentare sau a unei periuțe speciale pentru implanturi poate facilita accesul în zonele greu accesibile. De asemenea, clătirea cu apă caldă sărată poate ajuta la reducerea inflamației și la promovarea vindecării țesuturilor din jurul implantului.
Rolul controlului periodic la dentist după implant dentar
Controlul periodic la dentist este esențial pentru monitorizarea sănătății implantului dentar și a cavității bucale în general. Aceste vizite permit medicului stomatolog să evalueze starea gingiilor și a osului din jurul implantului, asigurându-se că nu există semne de infecție sau alte complicaț De asemenea, dentistul poate efectua curățări profesionale care ajută la îndepărtarea plăcii bacteriene și a tartrului acumulat. În plus, controlul periodic oferă ocazia pacienților de a discuta despre orice nelămuriri sau probleme pe care le-ar putea avea în legătură cu implantul sau igiena orală.
Aceste întâlniri sunt o oportunitate valoroasă pentru educația pacienților privind cele mai bune practici de îngrijire orală și pentru ajustarea rutinei de igienă în funcție de nevoile individuale.
Alimentația și igiena orală după implant dentar
Alimentația joacă un rol crucial în menținerea sănătății orale după un implant dentar. Este important ca pacienții să evite alimentele dure sau lipicioase care pot exercita presiune asupra implantului sau pot provoca disconfort. În primele săptămâni după intervenție, se recomandă consumul de alimente moi, cum ar fi piureurile sau supele, pentru a permite țesuturilor să se vindece corespunzător.
De asemenea, o dietă echilibrată bogată în vitamine și minerale este esențială pentru sănătatea gingiilor și a osului maxilar. Alimentele bogate în calciu și vitamina D contribuie la întărirea osului din jurul implantului, în timp ce alimentele bogate în antioxidanți ajută la reducerea inflamației. Este important ca pacienții să fie conștienți de impactul alimentației asupra sănătății orale și să facă alegeri informate.
Cum să eviți complicațiile după implant dentar prin igienă orală corespunzătoare
Evitarea complicațiilor după un implant dentar depinde în mare măsură de igiena orală corespunzătoare. Pacienții trebuie să fie consecvenți în rutina lor zilnică de îngrijire orală, asigurându-se că își spală dinții și folosesc ața dentară regulat. De asemenea, este esențial să evite obiceiurile dăunătoare, cum ar fi fumatul sau consumul excesiv de alcool, care pot compromite procesul de vindecare.
Monitorizarea atentă a stării gingiilor și raportarea oricăror semne de inflamație sau disconfort medicului stomatolog sunt pași importanți în prevenirea complicațiilor. Pacienții ar trebui să fie proactivi în ceea ce privește sănătatea lor orală și să nu ezite să solicite ajutor profesional atunci când este necesar.
Cum să îți păstrezi zâmbetul sănătos și strălucitor după implant dentar
Păstrarea unui zâmbet sănătos și strălucitor după un implant dentar necesită o combinație de igienă orală riguroasă și vizite regulate la dentist. O rutină zilnică bine stabilită care include periajul dinților, utilizarea aței dentare și clătirea cu soluții antiseptice va contribui semnificativ la menținerea sănătății gingiilor și a dinților adiacenț De asemenea, pacienții ar trebui să acorde atenție esteticii zâmbetului lor prin utilizarea produselor care ajută la albirea dinților sau la îmbunătățirea aspectului acestora. Consultarea cu medicul stomatolog poate oferi informații valoroase despre cele mai bune opțiuni disponibile pentru menținerea unui zâmbet strălucitor.
Importanța folosirii aței dentare și a clătirii bucale după implant dentar
Folosirea aței dentare este un pas esențial în rutina de igienă orală post-implant. Aceasta ajută la îndepărtarea resturilor alimentare și a plăcii bacteriene dintre dinți și în jurul implantului, zone unde periuța de dinți nu poate ajunge eficient. Pacienții ar trebui să folosească ața dentară cu blândețe pentru a evita traumatizarea gingiilor sensibile.
Clătirea bucală cu soluții antiseptice completează rutina de igienizare prin reducerea bacteriilor din cavitatea bucală. Aceste soluții pot ajuta la prevenirea infecțiilor și la menținerea unui mediu oral sănătos. Este important ca pacienții să aleagă produse adecvate recomandate de medicul stomatolog pentru a obține cele mai bune rezultate.
Cum să menții sănătatea generală a cavității bucale după implant dentar
Menținerea sănătății generale a cavității bucale după un implant dentar implică o abordare holistică care include igiena orală riguroasă, alimentația echilibrată și vizitele regulate la dentist. Pacienții trebuie să fie conștienți că sănătatea orală influențează nu doar starea dinților și gingiilor, ci și bunastarea generală. Adoptarea unui stil de viață sănătos, care include exerciții fizice regulate și evitarea obiceiurilor dăunătoare, va contribui semnificativ la menținerea sănătății orale pe termen lung.
Prin urmare, pacienții ar trebui să fie proactivi în îngrijirea sănătății lor orale și să colaboreze strâns cu medicii stomatologi pentru a asigura succesul pe termen lung al implanturilor dentare.
FAQs
Ce este un implant dentar?
Un implant dentar este o piesă de metal (de obicei din titan) care este plasată în osul maxilarului sau mandibulei pentru a înlocui rădăcina unui dinte pierdut. Pe acest implant este montată o coroană dentară, care înlocuiește dantura lipsă.
De ce este importantă igiena orală după implant dentar?
Igiena orală este crucială după implantul dentar deoarece ajută la prevenirea infecțiilor și a altor complicații. De asemenea, o igienă orală corespunzătoare poate prelungi durata de viață a implantului dentar.
Cum ar trebui să îngrijesc un implant dentar?
Pentru a îngriji un implant dentar, este important să periați dinții de cel puțin două ori pe zi cu o periuță de dinți moale și să folosiți ața dentară zilnic. De asemenea, este recomandat să vizitați dentistul regulat pentru controale și curățări profesionale.
Care sunt riscurile neglijării igienei orale după implant dentar?
Neglijarea igienei orale după implantul dentar poate duce la inflamații ale gingiilor, infecții și chiar la eșuarea implantului. De asemenea, pot apărea probleme precum peri-implantita sau pierderea osului din jurul implantului.
Cât de des ar trebui să merg la dentist după ce am făcut un implant dentar?
Este recomandat să mergeți la dentist de cel puțin două ori pe an pentru controale și curățări profesionale. În unele cazuri, dentistul vă poate recomanda vizite mai frecvente, în funcție de starea generală a sănătății dumneavoastră orală.
Cris Smile Studio – cabinet stomatologic sector 5
Cris Smile Studio este o clinică stomatologică modernă din București, recunoscută pentru profesionalism și servicii complete de implantologie, estetică dentară, ortodonție și stomatologie pediatrică. Echipa de medici folosește tehnologii avansate și pune accent pe confortul pacienților, oferind soluții personalizate pentru un zâmbet sănătos și frumos.
Date de contact Cris Smile Studio
📞 Telefon: 031 005 2255
📧 Email: office@cris-smile.ro – https://cris-smile.info/
📍 Locații:
- Str. Năsăud 68A, Sector 5, București
- Str. Malcoci nr. 2, Sector 5, București
-
Afaceriacum 3 zileCum recunosti un dealer auto serios – semnele care fac diferenta
-
Viața în Oradeaacum 5 zileCe trebuie să conțină o rutină minimă de îngrijire pentru femeile ocupate
-
Viața în Oradeaacum 5 zileCe beneficii are uleiul de măsline pentru păr deteriorat
-
Uncategorizedacum 2 zile
Sezonul reducerilor Garmin Romania – discounturi de până la 2.080 de lei

